آموزش

آموزشهای مجازی

آموزش

آموزشهای مجازی

آخرین مطالب

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۱۴ پروژه مدرسه‌سازی در این استان با اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

جهان محرابی جمعه به ایلنا از یاسوج گفت: ۱۴ پروژه مدرسه‌سازی با زیربنایی معادل ۱۹ هزار و ۳۲ مترمربع و ساخت ۱۳۰ کلاس درس است در مهر امسال در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مهم‌ترین این پروژه‌ها را دبیرستان شش کلاسه بردپهن زیلایی بویراحمد، دبیرستان ۱۰ کلاسه گچساران، ۹ کلاسه شهرک هدایت دوگنبدان، دبیرستان علم الهدی گچساران، مدرسه راهنمایی سردو دیشموک، مدرسه سه کلاسه ابتدایی شهیدبازگیر چرام، مدرسه راهنمایی شش کلاسه حجاب چرام، هنرستان ۱۷ شهریور دهدشت، مدرسه سه کلاسه خیرین گورگنجون و سه کلاسه خیرین اسلام آباد کریک دنا عنوان کرد.

این مسوول نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدرسه شش کلاسه خرمگاه سیلاب کلوار، مدرسه سه کلاسه بونه بن، مدرسه شش کلاسه شهدای دشتروم بویراحمد و مدرسه ابتدایی سه کلاسه جهان آباد دشتروم بویراحمد از دیگر پروژه هالی افتتاحی مهرماه امسال در این حوزه هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمدگفت: پنج نمازخانه با اعتباری بیش از پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و زیربنایی معادل ۵۶۰ مترمربع نیز در مهرماه امسال در این استان به بهره برداری می‌رسد.

محرابی از افتتاح چهارسالن ورزشی بازیربنایی معادل ۲ هزار و ۹۱۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال نیز خبرداد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۰۱
mim dal

1- ارزیابی ارزش ها چه چیز واقعاً برایتان اهمیت دارد؟ چه چیز سر حوصله تان می آورد؟ چه کاری را آنقدر دوست دارید که اگر برایش به شما دستمزد داده شود، احساس گناه می کنید؟ این سوالات می تواند به شما کمک کند یکی از مهمترین عناصر انتخاب شغل را پیدا کنید، یعنی ارزشها. ارزش های شما تکیه گاه احساسی کاری است که انجام می دهید. در شغل هایی که خوب نتیجه می دهند معمولاً بین ارزش های شخصی فرد و کاری که انجام می دهند، هماهنگی وجود دارد. جستجوی کارتان را با ارزیابی ارزشهایتان و نوشتن آنها با دقت و وضوح هرچه تمامتر، شروع کنید.


2- تشخیص مهارت ها و استعداد ها مهارت چیزی است که طریق انجام آن را یاد گرفته اید. استعداد چیزی است که با آن به دنیا آمده اید. درک تفاوت بین این دو اهمیت بسیاری دارد. ممکن است در کاری مهارت داشته باشید اما برایتان جالب نباشد. اما این احتمال وجود دارد که اگر استعداد کاری را دارید، بین آن استعداد خاص و ارزشهایتان تطابق وجود داشته باشد. این یعنی شما از انجام کارهایی که در آن استعداد دارید بسیار بیشتر لذت می برید تا کارهایی که مهارت انجام آن را آموخته باشی.


 3. تعیین اولویت ها همه ما اولویت های خاصی در زندگی خود داریم—در برخورد خود با دیگران، در طرز فکر خود و تصمیم گیریهایمان، در ارجحیت دادن به مفاهیم در مقابل انسانها یا برعکس و میزان راحتی خود با ابهامات زندگی. برای خیلی از افراد، این اولویت ها در سطح ناخودآگاهشان عمل می کند اما شدیداً بر عملکرد ما با دیگران تاثیر می گذارد. شاید این سوالها بتواند در فهم این قضیه کمکتان کند: آیا خودتان را فردی شهودی می دانید؟ آیا رفت و آمدی هستید یا دوست دارید بیشتر در خانه بمانید؟ در رویارویی با تصمیم گیریها، آیا به واقعیات تکیه می کنید یا احساساتتان؟ پاسخ شما به این سوالات شما را به کاری که باید انجام دهید نزدیک تر می کند.


 4. تجربه هیچ جایگزینی برای تجربه وجود ندارد، هرچه بیشتر بهتر است. می توان گفت تقریباً همه مشاغل از بیرون، متفاوت از درون آن به نظر می رسند. اگر به تازگی وارد بازار کار شده اید یا می خواهید شغلتان را تغییر دهید، با افرادی صحبت کنید که در آن شغل دست دارند. شغلی در آن زمینه یا صنعت برای خود پیدا کنید و مطمئن باشید همانی خواهد بود که همیشه میخواستید. و به هیچ وجه فقط به یک تجربه کاری تکیه نکنید. تا آن جا که میتوانید در زمینه کاری خود، تجربه بیندوزید. با تجربه خواهید فهمید که کاری به دردتان می خورد و با ارزش ها و اولویت هایتان جور است یا نه.


5- تخصص اندوزی در این دنیای مملو از اطلاعات تکنیکی، فشار زیادی برای تخصصی کردن علوم یعنی بیشتر و بیشتر دانستن در مورد یک رشته محدود است. این خطرناک است، چون این احتمال وجود دارد که شدیداً از رده خارج شوید.خیلی افراد کارشان را به این علت از دست می دهند که به تدریج دیدی کانونی نسبت به کس یا چیزی که هستند و توانایی هایشان پیدا می کنند. بحث قدیمی تخصص گرایی درمقابل کلی گرایی این روزها نامی تازه گرفته است: متخصص کلی گرا. یعنی کسی که باوجود داشتن شمای کلی از کار، در زمینه های مختلفی از آن تخصص پیدا کرده است. این روزها سواد به این گفته می شود. اینکه تا می توانید درمورد موضوعی که دوست دارید در زمینه کاریتان اطلاعات جمع کنید و مقصد و هدف آن رشته را دنبال کنید.


6- در اولین شغل، اول تجربه بعد پول شاید با معدل خیلی بالا از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشید اما وقتی می خوهید وارد بازار کار شوید، اولویت ها حرف اول را می زنند. یک راه خوب برای بالا بردن فرصتهای شغلی خود این است که از خودتان سوال کنید: "کدام مقام امکان بیشتری برایم فراهم میکند که در کارم بهترین باشم؟" و شاید آنکار همانی نباشد که حقوق دلخواهتان را به شما عرضه کند.


7- انتخاب شغلی که بتوانید 110% به آن متعهد شوید تعهد پایین و عملکرد متوسط این روزها به هیچ وجه قابل قبول نیستند. مشکل اینجاست که ممکن است زمانی پی به مفهوم این جمله ببرید که دیگر از کار اخراج شده باشید. پس چطور باید خودتان را محافظت کنید؟ اگر کاری را پیدا کنید که بتوانید 110% به آن متعهد شوید، هیچوقت با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد.


8-بنا کردن سبک زندگی براساس درآمدتان نه توقعاتتان خیلی از شغلهایی که این روزها به دنبال نیروی کار است، وعده می دهد که طی دو سال حقوق میلیونی برایتان درست کند. مشکل اینجاست که خیی از تازه واردان به آن کارها با این ایده وارد آن کار می شوند و خرج و مخارجشان را هم با همان ایده انجام می دهند. یک راه بهتر برای شروع این است که درست از همان آغاز کار، سبک زندگیتان را طوری ساختار بندی کنید که بتوانید 10 درصد از حقوقتان را هر ماه کنار بگذارید. پس انداز عاقلانه همیشه یکی از بهترین راه های پیشرفت بوده است.


9-گذاشتن 5 درصد از زمان، انرژی و پولتان برای پیشرفت شغلی نمی توانید منتظر کارفرمایتان بمانید که لقمه را به دهانتان بگذارد. نکته اینجاست که نمی توانید در این زمینه به او اطمینان کنید. کارفرمایان امروزی می خواهند هر تومانی که از جیبشان بیرون می رود، با چند تومان جایگزین شود. آنها روی شما سرمایه گذاری می کنند و وقتی بتوانند یک سود فوری و خوب یا نیرو و مهارتی خاص در شما ببینند، سریعاً دست به کار می شوند. نکته اینجاست که نمی توانید روی هیچکدام اینها حساب کنید خودتان باید دست به کار شوید و با تلاش زیاد خودتان را جلو ببرید.


10- تمایل به ایجاد تغییر و تطابق اگر مراحل قبلی که ذکر شد را مطالعه کنید، جای تاکید بر روی هدف را خالی می بینید. دلیل آن این نیست که اهداف اهمیت ندارند بلکه هدف شما معمولاً از همه آن عوامل دیگری که به آن اشاره شد، مثل ارزش ها، مهارت ها، استعدادها و ... ناشی می شوند. و حتی اگر آنها را در دفترتان یادداشت کنید یا روی آینه بنویسید، باز هم نمی توانید نیاز به تغییر و انطباق و سازگاری با شرایط جدید، رشد خودتان و توسعه فرصت هایتان را بپوشانید. تفاوت اینجا بین "جهت" و "برنامه" است. مورچه برای خود جهتی دارد اما برنامه ندارد. او می داند که به مجا می خواهد برود و برای رسیدن به آنجا از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. اما آن مورچه این جهت را جایی ننوشته است فقط با اطمینان کامل می داند که جهت اصلی او به آن سمت است و باید به آنجا برسد. جهت شغلی دنیای امروز هم به همین منوال است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۴ ، ۰۳:۵۹
mim dal

سید لطف‌‌الله فروزان شامگاه یکشنبه در نشست ساماندهی مدارس شاهد دهدشت اظهار داشت: مدارس شاهد خاص هستند و لازم است تدابیر لازم جهت بکارگیری نیروهای مجرب، توانمند و عوامل آموزشی با انگیزه در این مدارس استفاده شود.

به گزارش راک نیوز ؛مدیر آموزش و پرورش دهدشت خواستار ابلاغ نرخ شهریه مدارس شاهد برای اطلاع والدین دانش‌آموزان در اسرع وقت شد و گفت: دو نفر از مدیران شاهد و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران کار بررسی مدارک و ثبت‌نام از دانش‌آموزان متقاضی تحصیل در مدارس شاهد را انجام خواهند داد.

فروزان از افزایش کلاس‌های پایه اول دبیرستان در دبیرستان شاهد پسرانه متوسطه دوم خبر داد و افزود: نیروی مورد نیاز این دوره از نیروهای فاقد ابلاغ تأمین می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت ظرفیت پذیرش دانش‌آموز در مقطع اول متوسطه مدرسه دخترانه شاهد را 85 نفر دانست و تصریح کرد: فضای آموزشی مدارس شاهد متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی تعویض خواهد شد.

فروزان با بیان اینکه پذیرش دانش‌آموز در سایر رشته‌ها محدودیت‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: پذیرش دانش‌آموزان در پایه دوم و سوم ریاضی بدون محدودیت در نظر گرفتن امتیاز در مدارس شاهد انجام می‌شود.

==========================================
» تاریخ انتشار : 23 تیر 1393
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۳۹
mim dal

 خانواده هایی که فرزندشان از یک مقطع تحصیلی وارد مقطع دیگری می شود، در به در دنبال مدرسه خوب می گردند. می گوید: "این یکی به درس بچه ها نمی رسد. این مدرسه خوب است اما به بودجه ما نمی خورد. این یکی نیاز به پارتی دارد. مدرسه ... از منزل ما دور است". می گویم شما چه انتظاری از مدرسه بچه تان دارید؟ می گوید : " معلم خوب درس بدهد ... بچه ها به حال خودشون رها نشوند... تعداد بچه ها توی کلاس 40 نفر نباشه... مدرسه سرو سامان داشته باشه و..."

سطح نازل آموزش در مدارس دولتی به دلایلی مانند دو نوبتی بودن مدارس، تراکم بالای دانش آموز در کلاس های درس، بی‌انگیزگی و کم کاری معلمان و ضعف مدیریت مدرسه باعث شده که خانواده ها دنبال مدارس غیر دولتی بروند. تعداد کمی دانش‌آموز از طریق آزمون های سخت در مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی پذیرفته می شوند اما پیدا کردن مدرسه غیردولتی مناسب برای بقیه کار آسانی نیست. خانواده ها متناسب با سطح درآمد خود به مدارس دولتی معروف، مدارس شاهد، مدارس غیرانتفاعی صاحب آوازه در سطح شهر، مدارس غیر انتفاعی معروف در منطقه، مدارس غیرانتفاعی سر کوچه، مدارس سما (وابسته به دانشگاه آزاد) و...  مراجعه کرده و با مدیر و ناظم این مدارس حرف می زنند. مادر یک دانش آموز که تازه از مدرسه راهنمایی غیر انتفاعی ... باز گشته می گوید : "شهریه این مدرسه 2میلیون و دویست هزار تومان است و دست کم 800 هزار تومان هم باید بابت سرویس رفت و آمد بپردازم". این مدرسه مانند اغلب مدارس غیر انتفاعی امتحان ورودی برگزار کرده است. بر روی برد مدرسه نوشته شده : "تعداد محدودی دانش آموز در سال اول از طریق آزمون و مصاحبه پذیرفته می شوند". خانواده ها معمولا با شرمندگی از میزان شهریه  می پرسند. وقتی که برای پذیرش 75 نفر به گفته مدیر، 6 هزار دانش آموز داوطلب شده اند، پرسش از میزان شهریه چندان جایگاهی ندارد. آزمون ورودی این مدارس بدون هیچ نظارتی برگزار می شود. دفترچه ای مشتمل بر 18 صفحه کاغذ آ4 در دست من است. روی جلد آن نوشته: آزمون ورودی پایه اول راهنمایی مجتمع آموزشی ....تعداد سوالات 120 . مدت زمان پاسخگویی 120 دقیقه . در جمعی خانوادگی متشکل از یک مهندس، یک دبیر دبیرستان، یک دبیر مقطع راهنمایی و یک دانشجوی رشته شهرسازی این جزوه را ورق می زنیم و به سوالات آن پاسخ می دهیم. پویان دانش آموز پنجم  دبستان که امسال با معدل 20 قبول شده،  به 90 درصد سوالهای این آزمون که به گفته او تا حالا به گوشش نخورده شانسی جواب داده. تنها ده درصد پرسشها درسطح دبستان است. بیشتر سوالها در سطح دوم و سوم راهنمایی و حدود 20 درصد در سطح دبیرستان است. معلوم نیست دانش آموزی که تازه پنجم ابندایی را گذرانده از کجا باید مطالب کتابهای درسی راهنمایی و دبیرستان را بداند؟

 این آزمونها در درجه اول جنبه تبلیغاتی و بازارگرمی برای مدرسه دارد. فرق بهترین مدرسه غیرانتفاعی با بدترین مدرسه دولتی سرکوچه چیست؟ به همان اندازه که در مدارس دولتی کم کاری و اهمال صورت می گیرد در مدارس غیر انتفاعی با شهریه های 4- 3 میلیونی  به دانش آموز فشار می آورند و حافظه او را از معلومات مختلف پر می کنند. در واقع این مدارس به نام قبولی در المپیاد و رسیدن به رتبه زیر صد کنکور،  شادابی و روحیه زندگی را در نوجوانان می کشند و آنها را تبدیل به ماشین بی اراده مطالعه می‌کنند.

 عوارض این فشارها بروز انواع ناهنجاری‌های روانی است که آثار آن تا سالها باقی می ماند. به گمان من تحصیل در بهترین مدارس تهران که خانواده ها برای آنها سر ودست می شکنند و به خاطر پرداخت شهریه از بانک  وام می گیرند یا مادران طلاهای خود را می فروشند و ریاضت اقتصادی بر خانواده تحمیل می کنند، از نظر تربیتی و آموزشی به مفهوم علمی، زیانبار بوده و برنامه آموزشی و تربیتی این مدارس مغایر با حقوق طبیعی کودکان است. اگر مدارس دولتی تفریط می کنند مدارس غیر انتفاعی افراط‌گری را پیشه خود کرده اند.

معروف است که برخی مدارس معروف به یمن نفوذ موسسان خود بازرس‌های آموزش و پرورش را به داخل مدرسه راه نمی دهند. یکی از این مدارس که متعلق به یکی از وزرای اسبق آموزش و پرورش است به سبک کلیسا از دانش آموزان برگه اعتراف به گناه می گیرد. نظارت آموزش و پرورش بر نرخ شهریه و کار این مدارس جنبه سمبلیک دارد.  این مدارس لیستی از هزینه‌های خود و کلاس‌های فوق برنامه و اردو و غیره را به مناطق آموزش و پرورش ارایه می دهند. ادارات هم معمولا این برآوردهای مالی را تصویب می کنند. در برخی از این مدارس علاوه بر شهریه مصوب تحت عناوین دیگر هم از والدین پول می گیرند. برخلاف تصورعمومی، عمده مشتریان مدارس غیر دولتی، سرمایه داران و مرفهان بی درد نیستند. والدین اکثر دانش آموزان این مدارس،  کارمندان دولت، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، نظامیان و افراد متوسط جامعه هستند که تحصیلات بیشتری دارند و به کیفیت تحصیل فرزندان خود اهمیت می دهند.

شهریه مدارس غیردولتی هرچند برای طبقه متوسط شهرنشین، کمر شکن است اما از حق نباید گذشت که سود سرمایه گذاری در بخش آموزشی در مقایسه با بخشهای دیگر اقتصادی بسیار کمتر است. اما نکته اینجاست که بسیاری از مدارس غیردولتی که شهریه‌های 3-4 میلیونی می گیرند، متعلق به دولتمردان و شخصیت‌هایی است که در فضایی غیر رقابتی از رانت های دولتی استفاده کرده  و از ابتدا آورده مالی قابل توجهی نداشته‌اند. می توان فهرستی از این مدارس که معمولا موسسان آنها از نگاه مردم پنهان نگه داشته می شوند را ارایه داد.

 ریشه اصلی مشکل اینجاست که سال به سال تعداد بیشتری از خانواده ها اعتماد خود را به کارآمدی مدارس دولتی از دست می دهند و دنبال مدرسه جایگزین غیر دولتی می روند، اما این کار برای طبقه متوسط فرهنگی جامعه در شرایط کنونی مانند رفتن دنبال سراب و نتیجه آن سرخوردگی است. در آموزش و پرورش رضایت دانش آموز و اولیا مهم ترین شاخص کارآمدی است. آموزش و پرورش باید با نظارت بر کیفیت کار در مدارس دولتی و ایجاد انگیزه خدمت در معلمان و مدیران و برگزاری دوره های ضمن خدمت برای نوسازی معلومات معلمان، به نیازهای آموزشی خانواده‌ها پاسخ داده و اعتماد جامعه به مدارس دولتی را بازگرداند. یکی از این راه ها احیای مدارس نمونه مردمی است که در واقع راهی است برای به تحرک واداشتن مدارس دولتی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۳۳
mim dal

باز می آید صدای مدرسه

بانگ شادی هوی و های مدرسه

مرغ دل پر می زند از اشتیاق

در هوای با صفای مدرسه

زنگ تفریح است و خوش پیچیده است

عطر بازی در فضای مدرسه

بوی مهر و مهربانی  میدهد

ماه مهر و ابتدای مدرسه

از میان خاطرات کودکی

می روم تا جای جای مدرسه

آموزگار مدرسه می گوید : سلام

بچه های با وفای مدرسه

جایتان در قلب ما ، خوش آمدید

پایتان بر چشمهای مدرسه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۲۲
mim dal

خارج از مدرسه (کافه)
تقلب (چشمهایم برای تو)
روز امتحان (روز واقعه)
زنگ زیست (معنی عشق)
کیف مدرسه (محموله)
اولین کسی که معلم از او میپرسد (قربانی)
نگاه دانش آموز به معلم (میخواهم زنده بمانم)
معلمان مدرسه (جنگجویان کوهستان)
زنگ تفریح (حمله به توالت)
مدیر مدرسه (پدر سالار)
پنج شنبه (خانه دوست کجاست)
جلسه معلمان (نقشه قتل دانش آموز)
میز آخر (بهشت پنهان)
پای تخته (قتلگاه)
ورود مدیر مدرسه (تشریفات نظامی)
کارنامه های تجدیدی (سالهای دور از خانه)
تعطیلات مدرسه (روزهای خوشبختی)
نمره ۲۰ (آرزوی محال)
گرفتن تقلب از دست دانش آموز (بازی دیگر تمام است)
امتحان شهریور (شانس زندگی)
فضول کلاس (کارآگاه ویژه)
معلم در خواب دانش آموز (شبهی در تاریکی)
بردن کارنامه به خانه(نبودن سر بر تن)
شب امتحان (وصیت نامه)
قبولی شهریور (بازگشت به خانه)
تقلب کردن (بی تو هرگز)
زنگ کلاس (دیدار ارواح)
مدرسه (چوبه دار)
زنگ ورزش (امید دانش آموز)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۱۸
mim dal

شرایط اجتماع ما جوانان را چه پسر یا دختر باشند طوری به بار می آورد که همیشه حالات انفعالی نسبت به سرنوشت خود دارند مثلا در دوران کودکی قریب به اتفاق به خیال پردازی می پردازند که در آینده چه خواهند بود و اتفاقات و حوادث از آنها چه خواهد خواست هیچ کلمه و گزاره به آنها نمی گوید خود مسئول به تمام معنای زندگی شان می باشند و با حالتی گیج مبهوت منتظر اتفاقاتی هستند تا ببینند زمان از آنها چه چیزی خواهد ساخت همین امر در آینده ایشان را به روز مز گی گرفتار خواهد کرد و همیشه از جبر زندگی نالان می شوند و وقتی در انتهای هر اتفاقی که برای ایشان غم یا شادی به دنبال می آورد خود را ملاحظه می کند که مسبب وجود چنین احساساتی شده است و به سرعت با دست و پا کردن توجیهات و بهانه ای از حس مسولیت پذیری فرار می کند از این رو تلاش برای کشف دنیا و اتفاقات آن همچون دشنامی به اوست و مایوسانه در نهایت ملال تصمیاتی می گیرد که هیچ کمکی نه به بخودو نه به وضع موجود می کند و جهانی ایستا و بدون تحرک را می سازد که در آن همیشه خیال های دخترانه ی وجود دارد که روزی فرا می رسد و قهرمانی می آید و شرایط را عوض می کند ، در انتظار واهی یک اتفاق خوب بسر می برد و منتظراست دستی از غیب بیاد و تا اورا از ملال بی پایان برزخی به نام جوانی برهاند، تنها پرسشی که در اینجا وجود دارد تنها این است که چرا اینگونه است و یا چرا اینگونه شده است ؟ باری درست است پای سیاست و سیاسیت بازان در میان است اینان هستند که هر روز بر زندگی جوانان بوسیله قوانین بندهای تازه ای می نهند هرساله صدها قانون و یا نزدیک به هزار قانون تصویب می شود تا اجتماع اصلاح شود اما زیادی قانون نشانه فساد در اجتماع است و این نتیجه را می دهد ما به جای اینکه هر روز قانونی تازه ابداع کنیم و آن را با مرحله اجبار اجتماعی در بیاوریم بهتر است راه تعلیم را در پیش بگیریم فساد از راه تعلیم قابل جلوگیری نه از راه تحریم ،‌همانگونه که سقراط می گفت : تلعیم بدهید نه اینکه تحریم بکنید ،‌بگذارید جوانان خود قهرمانان زندگی خود باشند جوانان دیروز و پیرمردان امروز اگربی بندوبارتر از جوانان اکنون نبودند کمتر هم نبودند مگر نه این است که در گذشته در نهان گناه می کردند و به ظاهر عبادت ولی امروز جوانان صادقانه عمل می کنند و اگر خطای هم می کنند سطحی و به مرور زمان از بین می رود اینان نیز زود پیر می شوند و جنبه تقوی و پرهیزکاری در پیش خواهند گرفت ، رفتار و کردار آنها نشأت گرفته از خود همین پیران موعظه گر و سیاست بازان قانون گذار است پس به جای اینکه به هر چیزی جنبه ی قانونی بدهید زندگی خود را با شرافت و راستی درست کنید تا الگویی مناسبی باشید اگر در همه جا برای سهولت در کارها نیاز به پارتی داریم مسبب آن صاحب منصب های بزرگ می باشند که با تلفن های و امضاء های طلایی خود این فرهنگ را به وجود آورده اند ،‌متولی برقراری نظم با قوانین گذشته نیز می تواند جوامع را از کارهای خلاف اخلاق منع کند و نیاز نیست که با صدای عده ای از افراد بظاهر صلاح و حسود از مجلس قانون های تازه بخواهند تا هر چه بیشتر سد راه جوانان بشوند و ایشان را از حرکت در مسیر زندگی باز دارد مجلس آینده تنها نیکی که می تواند بکند این است که از شمار این قوانین بکاهد راه را باز کند تا جوانان بتوانند در هوای بازتری نفس بکشند آنچه که مسلم است مجلس همیشه در دست سیاسیت بازان نخواهد بود هر چه که می گذرد چشم ها بینا تر و گوش ها شنواتر خواهد شد و دانش مردمان بیشتر می شود و آن وقت دیگر مجلس بزرگ بوسیله مردمان بزرگ اداره می شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۵۲
mim dal

به گزارش اتاق خبر خبرنما ؛ به مناسبت ششم شهریورماه، سالروز تولد حسین پناهی بزرگداشتی در فرهنگسرای اخلاق تهران برگزار شد.

در این بزرگداشت که روز شنبه هفتم شهریورماه ساعت ۱۷ عصر برگزار شد،  مستند روستازاده حیران و فیلم سینمایی سایه خیال به نمایش درآمد.

«روستازاده حیران» عنوان مستندى است که در مدت یک ماه توسط کانون فیلم مردمک آماده شده است. این مستند با حضور آنا پناهى دختر مرحوم حسین پناهی، لیلا کردبچه نویسنده و پژوهشگر آثار حسین پناهى و استاد رضا صفریان شاعر، نویسنده و از دوستان نزدیک حسین پناهی همراه با بخش‌هایى از فیلم‌ها و سریال‌هایى که زنده یاد پناهى در طول دوران بازیگرى‌اش در سینما و تلویزیون و تئاتر، نقش ایفا کرده است در ۴٠دقیقه در قالب مستند آماده شده است.

سایه خیال نیز فیلم سینمایی ایرانی محصول سال ۱۳۶۹ به کارگردانی حسین دلیر است.

در این فیلم حسین پناهی دژکوه، نویسنده  خیالباف و شاعر ناکامی است که شبی در خلوت تنهایی، در اوج خیال بافی، آدمی به نام غلومی خلق می‌کند، که همه جا مثل سایه به دنبال اوست.عزت الله انتظامی، حمید جبلی، جلال مقدم، فردوس کاویانی، حمیده خیر آبادی، گوهر خیراندیش در سایه خیال به همراه زنده یاد حسین پناهی به ایفای نقش پرداختند.

به همین مناسبت یادمان و اولین همایش بررسی شعر و اندیشه های حسین پناهی در روزهای پنجم و ششم شهریورماه در مجتمع فرهنگی و هنری شماره یک ارشاد دهدشت نیز برگزار شد.

حسین پناهی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۴۷
mim dal