آموزش

آموزشهای مجازی

آموزش

آموزشهای مجازی

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۴۷ ب.ظ

۰

به گزارش اتاق خبر خبرنما ؛ به مناسبت ششم شهریورماه، سالروز تولد حسین پناهی بزرگداشتی در فرهنگسرای اخلاق تهران برگزار شد.

در این بزرگداشت که روز شنبه هفتم شهریورماه ساعت ۱۷ عصر برگزار شد،  مستند روستازاده حیران و فیلم سینمایی سایه خیال به نمایش درآمد.

«روستازاده حیران» عنوان مستندى است که در مدت یک ماه توسط کانون فیلم مردمک آماده شده است. این مستند با حضور آنا پناهى دختر مرحوم حسین پناهی، لیلا کردبچه نویسنده و پژوهشگر آثار حسین پناهى و استاد رضا صفریان شاعر، نویسنده و از دوستان نزدیک حسین پناهی همراه با بخش‌هایى از فیلم‌ها و سریال‌هایى که زنده یاد پناهى در طول دوران بازیگرى‌اش در سینما و تلویزیون و تئاتر، نقش ایفا کرده است در ۴٠دقیقه در قالب مستند آماده شده است.

سایه خیال نیز فیلم سینمایی ایرانی محصول سال ۱۳۶۹ به کارگردانی حسین دلیر است.

در این فیلم حسین پناهی دژکوه، نویسنده  خیالباف و شاعر ناکامی است که شبی در خلوت تنهایی، در اوج خیال بافی، آدمی به نام غلومی خلق می‌کند، که همه جا مثل سایه به دنبال اوست.عزت الله انتظامی، حمید جبلی، جلال مقدم، فردوس کاویانی، حمیده خیر آبادی، گوهر خیراندیش در سایه خیال به همراه زنده یاد حسین پناهی به ایفای نقش پرداختند.

به همین مناسبت یادمان و اولین همایش بررسی شعر و اندیشه های حسین پناهی در روزهای پنجم و ششم شهریورماه در مجتمع فرهنگی و هنری شماره یک ارشاد دهدشت نیز برگزار شد.

حسین پناهی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۰
mim dal

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی